Қолжетілді инклюзивті білім беру

Педагог – ассистент

Ағымдағы жылдың 17 қарашасында «№2 Бескөл орта мектебі» КММ базасында Педагог — ассистенттерге арналған аудандық семинар өткізілді, оның ұйымдастырушысы — инклюзияны қолдау кабинетінің мамандары «Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды сүйемелдеу бойынша педагог — ассистенттердің кәсіби құзыреттіліктерін дамыту» тақырыбында сөз сөйледі.

2020 жылғы 30 сәуірде Қазақстан Республикасының Білім министрі А.Аймағамбетов «Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңына өзгерістер енгізу туралы бұйрық енгізді, нәтижесінде елімізде педагог – ассистент деген жаңа лауазым пайда болды.

Қызылжар ауданында 2021 жылдан бастап 6 педагог — ассистент жұмысқа кірісті, бүгінгі таңда ауданның білім беру ұйымдарында 14 педагог — ассистент жұмыс істейді.

Педагог — ассистент психологиялық — медициналық — педагогикалық консультацияның ұсынымы негізінде оқу — тәрбие процесінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланы сүйемелдейді, яғни ПМПК егер баланың үлгілік оқу бағдарламасын, яғни мемлекеттік білім беру стандартын меңгеруде қиындықтары болса, педагог — ассистентті ұсынады.

Қазіргі уақытта педагог — ассистенттің функционалдық міндеттері анықталды. Мұндай маманның негізгі қызметі — балаға типтік оқу бағдарламасын игеруге көмектесу. 

Ата — аналар жиналысы

2023 жылдың 18 қазанында Қызылжар ауданының «Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинетінде» КММ-де «Баршаға арналған инклюзивті білім беру» жобасы аясында Нұрсұлтан Назарбаев Қорының қолдауымен «Ардос Жүрек» ММ-мен бірлесіп, ерекше білім беруді қажет ететін балаларды тәрбиелеп отырған тұлғалар арасында аудандық ата-аналар жиналысы өтті.

Кездесу барысында ата-аналарға ақпараттық, теориялық, практикалық және психологиялық қолдау көрсетілді.

Спикерлер:

  • Қызылжар ауданы «Аудандық білім беру мекемесінің» инклюзивті білім беру мәселелері жөніндегі әдіскер Мағамбетова Айгерім Есенғалиқызы,
  • «АРДОС-Жүрек» мүгедектер бірлестігінің жетекшісі Кәрім Ақжан,
  • ОПМПК мамандары Петрова Ксения Викторовна, Цветун Светлана Дмитриевна,
  • әлеуметтік бағдарламалар және халықты қорғау бөлімінің маманы Бекишева Айгүл Жұмабекқызы,
  • дәрігерлік консультативтік комиссияның мәселелері бойынша Қызылжар аудандық орталық ауруханасының дәрігер ағасы Бектұрғанов Әлихан Серікұлы,
  • «№2 Бескөл орта мектебі» КММ жанындағы Инклюзияны қолдау кабинеті және Қызылжар ауданының психологиялық-педагогикалық түзету кабинетінің қызметкерлері.

Қатысқандардың жалпы саны 35 адамды құрады.

«Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ

«Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ 2006 жылдың қыркүйегінен бастап жұмыс істейді. ППТК контингентінің негізгі бөлігін сөйлеу қабілеті нашар балалар , психикалық дамуы тежелген балалар , тірек-қимыл аппараты бұзылған балалар, жеңіл және орташа ақыл-ой кемістігі бар балалар құрайды. Әрі қарай, ауыр және терең ақыл-ой кемістігі бар балалар, эмоционалды-еріктік бұзылыстары бар балалар және аутизмі бар балалар және есту қабілеті нашар балалар. 2022 жылы кабинетте 53 бала, 9 мүгедек бала түзету-дамытушылық қолдау алды.

Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті арнайы (түзету) білім беру ұйымдарына жатады. Бұл инклюзивті білім беру ортасын құратын білім беру мекемелерінің жаңа түрі, яғни барлық балаларға олардың психофизикалық мүмкіндіктері шегінде оқыту. Кабинеттер балалармен түзету-дамыту жұмыстарын жүргізу үшін қажетті жабдықтармен және мүкәммалмен, дидактикалық материалмен жабдықталған.

Кабинет қызметінің бағыттары:

  • 0 - ден 18 жасқа дейінгі мүмкіндігі шектеулі балалар мен жасөспірімдердің барлық санаттарына түзету-педагогикалық көмек көрсету;
  • мүмкіндігі шектеулі балаларға түзету көмегін көрсетудің кешенді тәсілі;
  • түзету-педагогикалық көмек процесінің шекті даралануы;
  • ата-аналарды түзету-тәрбие процесіне тарту;
  • осы санаттағы балалардың психофизикалық дамуы мәселелері бойынша басшылық ету және әдістемелік көмек көрсету.

Балалар түзету кабинетіне тек ОПМПК қорытындысы бойынша қабылданады.

Балаларды қабылдау және оқудан шығару бүкіл оқу жылында жүреді.

Түзету кабинетінде білім алушылардың жеке білім беру маршруттарын жобалаудың келесі алгоритмі әзірленді:

  • ПМПК ұсыныстарын талдау.
  • Командалық бағалау жүргізу.
  • Әлеуметтік-тұрмыстық жағдайларды зерттеу.
  • Жеке дамыту бағдарламаларын құру.
  • Білім алушылардың топтық және жеке сабақтарын өткізу.

Бала ППТК-ға түскен кезде командалық бағалау жүргізіледі. Командалық бағалаудың мақсаты жеке даму бағдарламасын (бұдан әрі - ЖПД) жасау және зерттеу жүргізу болып табылады. Мамандар жеке даму бағдарламасын құруға мүмкіндік беретін ақпарат алу үшін балаға ұсынғысы келетін тапсырмаларды таңдайды. Ол үшін бұзылулардың ерекшелігі мен жас ерекшеліктерін ескере отырып, диагностикалық құралдар қолданылады. Командалық бағалау әдісінің тиімділігі оның психофизикалық жай-күйін тексеру кезінде анықталған бұзушылықтардың ерекшелігін ескере отырып, әр балаға мультидисциплинарлық тексерудің жасалуына байланысты IRP баланың дамуының барлық негізгі салаларын қамтиды және баланың психофизикалық жағдайына (ақау құрылымы), сондай-ақ ата-аналардың қалауы мен хабардарлығына байланысты.

Ерте жаста мектепке дейінгі жетілуді қалыптастыру үшін алғышарттар қойылады, бұл өз кезегінде мектептегі оқудың сәттілігіне әсер етеді

Бағдарламалық материалды игеру оқыту әдістерін дұрыс таңдауға байланысты. Назар аударатын, әр баланы қызықтыратын осындай әдістемелік әдістерді қолдану қажет.

Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті анықтаған негізгі міндет-ОP бар баланы қазіргі өмір жағдайына мүмкіндігінше бейімдеу .

Түзету-дамыта оқыту проблемасын әзірлеу ППТК қызметіндегі басты бағыт балаларды әдетте дамып келе жатқан құрдастар мен ересектер ұжымына "тең серіктестер" құқығымен "қосуға"бағытталғанын көрсетеді.

Мұғалім баланың басқа балалармен өзара әрекеттесу кезінде өздігінен дами алатын жағдайларын ғана жасайды. Сабақтарда ойындар мен жаттығулар жеке даму бағдарламаларын ескере отырып таңдалады.

Жұмыстың жаңа формалары мен әдістерін іздеу бізді тақырыптық мерекелер өткізу идеясына әкелді.

Мереке оларды жаңа эмоциялармен байытады, бірлескен ойындар немесе бірлескен әрекеттер ережелерін орындауға үйретеді, алған білімдерін, дағдылары мен дағдыларын ойын түрінде бекітуге көмектеседі, тақырыптық мерекелер ата-аналармен жұмыс істеудің негізгі түрлерінен басқа, оларды балалармен бірлескен іс-әрекетке тартуға, балалардың жетістіктерін көрсету арқылы қызығушылық тудыруға тырысады. Әлеуметтік органдармен бірлесіп.қорғау аутизм проблемасы туралы ақпаратты таратудың дүниежүзілік күні, Балаларды қорғау күні шеңберінде балаларға арналған мерекелер,Мүгедектер күніне арналған Айлықақ,Жаңа жыл,8 наурыз,Наурыз мейрамы,сондай-ақ балаларды туған күнімен құттықтаймыз.

Педагогтерді курстарда, семинарларда, конференцияларда жаңа жұмыс әдістеріне оқыту үнемі жүргізіледі.Педагогтер Алматы қаласында арнайы және инклюзивті білім беруді дамытудың ұлттық ғылыми –практикалық орталығында курстарда өз біліктіліктерін арттырады.

Осылайша, психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті ОP бар балаларға кешенді көмек көрсетудің ең тиімді түрі ретінде әрекет етеді.Бұл оқушыны түзету және педагогикалық қолдаудың үздіксіз процесі. ППТК-да сабақ курсынан өткеннен кейін көптеген балалар ППТК-ға одан әрі бармай-ақ Мектепке дейінгі мекемелер мен мектептерге біріктіріледі.

Арнайы білім беру ұйымының жұмыс тәжірибесі ППТК-ға барған балалардың қоғамға одан әрі табысты қосылуға қабілетті екендігін көрсетеді.

Анықтама:

«Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ «Солтүстік Қазақстан облысы әкімдігінің білім басқармасы» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің «Қызылжар ауданының білім бөлімі» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің;

Мекен-жайы: Бескөл а. Институт көшесі 1;

Жетекшісі: Қасенов Қалыбек Саянұлы, 1963 ж. т.,

Жалпы педагог – 7 адам (жетекші, әдіскер, педагог-психолог,мұғалім-дефектолог,мұғалім-логопед, ЕДШ педагогы, әлеуметтік педагог).

Кабинет «Дамуында проблемалары бар балалар мен жасөспірімдерді оңалту және әлеуметтік бейімдеу» мемлекеттік қызметін көрсетеді;

Жұмыс кестесі 9.00-18.00 (дүйсенбі-жұма);

Жұмыс телефоны: 87152-2-20-28

 

Инклюзивті қолдау кабинеті

2020 жылдың 1 наурызынаң бастап «№2 Бескөл орта мектебі» КММ-де Инклюзивті қолдау кабинеті белсенді және табысты жұмыс істей бастады.

Инклюзивті қолдау кабинеті – ерекше балаларды мектеп ортасына қосудың, балаға өзінің қажеттіліктері мен мүмкіндіктеріне қарай негізгі оқу процесін үзбей психологиялық-педагогикалық қолдау, көмек және қолдау алуға мүмкіндік беретін жаңа бірегей үлгі.

Инклюзивті қолдау кабинетінің мақсаттары:

  • ерекше білім беруді қажет ететін балаларды мектептің оқу-тәрбие процесіне қосу үшін жағдай жасау (экологиялық, кадрлық, ұйымдастырушылық);
  • ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды (арнайы білім беруді қажет ететін балалар) жеке түзетуін дамытатын бағдарламаларын іске асыру;
  • ерекше қажеттіліктері бар балаларды мектеп ортасына және қоғамға қосу үшін мектеп мұғалімдеріне әдістемелік көмек көрсету және олармен тиімді қарым-қатынасты ұйымдастыру;
  • инклюзивті білім беруді енгізу аясында ата-аналарға консультациялық көмек көрсету.

Инклюзиондық кабинеттерде ерекше қажеттіліктері бар балалардың табысты оқуы, дамуы және әлеуметтенуі үшін қолайлы жағдайлар жасалған. Мұнда мамандандырылған педагогтар өз қызметін жүзеге асырады:

педагог-психолог, педагог-дефектолог, логопед және әлеуметтік педагог. Бұл мамандар ерекше қажеттіліктері бар балалардың қоғамда лайықты орынға қол жеткізуге, барлық қоғамдық және мемлекеттік іс-шараларға толық және белсенді қатысушы болуға, достар мен қызықты жұмыс табу мүмкіндігіне ие болуға, өмірде сәтті жүзеге асуға қабілетті болатыныңа сенеді.

Ең бастысы, керек болыңыз және басқаларға пайдалы болыңыз!

«Қолжетімді инклюзивті білім беру» жобасын іске асыру шеңберінде облысымыздың және қаламыздың аудандарында бірқатар іс – шаралар өткізіледі, оны ұйымдастырушы «АРДОС-Жүрек»мүгедектер бірлестігі» ЗТБ мүгедек баланың қолжетімді инклюзивті білім алу құқықтары туралы Жергілікті қоғамдастықтың хабардарлығын арттыру мақсатында ұйымдастырды.

Осы жобаға қатысушылардың бірі Қызылжар ауданы мектептерінің педагогтары болды. Семинар – тренинг «Парасат» мектеп-лицейі» КММ базасында «Инклюзивті білім беру саласындағы педагогтердің құқықтары мен құзыреттері» тақырыбында өтті. Қатысушылар педагогтердің құқықтары мен құзыреттерін реттейтін инклюзивті білім беру аясындағы нормативтік-құқықтық базамен танысты.

Инклюзивті білім беру жағдайында мұғалімнің жұмысқа дайындығын анықтайтын екі негізгі көрсеткіш туралы айтылды-бұл кәсіби және психологиялық дайындық.

Эмоционалды тұрақтылықты қалыптастыруға және стресстік жағдайларды азайтуға бағытталған практикалық бөлімге ерекше назар аударылды.

Педагогтар мұндай семинарларды тұрақты негізде өткізу қажеттігін атап өтті, өйткені оларға қосымша тұрақты ақпараттық – ресурстық қолдау қажет. Соңында қатысушыларға сертификаттар берілді.

«Инклюзивті білім: тәжірибе, проблемалар, даму перспективалары»

18 тамызда «Бескөл мектеп – колледжі» ЖШС базасында білім беру ұйымдары педагогтерінің теориялық және практикалық даярлық деңгейін арттыру мақсатында «Инклюзивті білім беру: тәжірибе, проблемалар, даму перспективалары» тақырыбында облыстық семинар-тренинг өтті.

Семинарға қатысушылар инклюзивті білім берудің нормативтік-құқықтық базасымен таныстырылды, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу қызметінің жұмысын ұйымдастыру туралы егжей – тегжейлі баяндалды, сондай-ақ талқылау үшін маңызды тақырып-бұл отбасылық тәрбие болды.

Семинардың екінші бөлімінде спикерлер практикалық тренингтерді көрнекі түрде көрсетті және өткізді: ЕББҚ бар балаларға арналған нейро ойындар, СЖД бар балаларға арналған бейімделген бағдарламаны әзірлеу ерекшеліктері, фонетикалық ритмика құралдарымен сөйлеуді іске қосу және т. б.

Қызылжар ауданының орталық аудандық емханасының қызметкерлері белсенді қатысты - «Медицина және инклюзия: баршаға денсаулық сақтаудың қолжетімдігілін құру».

«АРДОС – Жүрек» мүгедектер бірлестігі» ЗТБ, «Bello Da vivere» студиясы, Қызылжар ауданының психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті, инклюзияны қолдау кабинеті өз қызметі туралы айтып, ойларымен бөлісті.

Қазіргі білім беру жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді ұйымдастыру педагогикалық қоғам үшін маңызды міндет болып табылады, өйткені бұл ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды мектеп кеңістігіне қосудың тиімді ресурсы.

Семинар қорытындысы бойынша спикерлерге ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалармен жұмысты ұйымдастыруда озық педагогикалық тәжірибені таратқаны үшін сертификаттар табысталды:

- «Облыстық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация» КММ (Қашкебаева Алия Темирхановна, Казанова Гульмира Акболатовна, Мащенко Елена Николаевна, Кажина Асем Баяновна, Петрова Ксения Викторовна, Середа Алена Геннадьевна, Пургина Наталья Геннадьевна),

- «Қызылжар аудандық ауруханасы» ШЖҚ КМК (Бектурғанов Алихан Серикович),

- «АРДОС-Жүрек» мүгедектер бірлестігі» ЗТБ (Ақжан Кәрім),

- «BelloDaVivere» студиясы (Алпысова Мадина Руслановна),

- Қызылжар ауданының «Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» КММ (Менжасарова Ляззат Султановна),

- «№2 Бескөл орта мектебі» КММ жанындағы инклюзияны қолдау кабинеті (Кулинич Галина Сергеевна). 

Барлығына белсенді қатысқаны және ынтымақтастығы үшін алғыс айтамыз!

 

coronavirusАкорда Қазақстан Республикасы Сыртқы істер министрлігі «БЖЗҚ» АҚ Antikor Премьер egovОфициальный интернет-ресурс Северо-Казахстанской областиӘділет